Teil 5
Die Kuh (oder Kamel) ist geteilt!!!!..ein Meilenstein
Was habe ich heute gelernt:
Schmerzmittel für meinen Rücken
Eine Hebebühne ist die beste Investition die man machen kann, wenn man schraubt
Kündige den Job....weil man sooooo viel Zeit braucht
Tip: Bild 57 - M10 Bolzen um den vorderen Rahmen am Motor zu halten, während an das Heck abnimmt.
Unbedingt eine Stütze fürs Heck bereitstellen - Pneus sind da super!!
Wenn alle Schrauben vom Heck entfernt sind, das Heck ein bisschen auf und ab schaukeln...das löst....und dann cm um cm das Heck gegen hinten ziehen...und immer schön die Kabel freihalten.
Hier wieder die Meilensteine:
Remove Clutch Release Cylinder
- Cut zip ties of clutch hydraulic line.
- Unscrew 2 bolts (8 nm) of clutch release cylinder on gear box and secure unit clear of rear sub- frame.
- Withdraw clutch push rod and felt seal.
Disconnect rear break pipes
- Undo the two Flare Nuts securing rear brake pipes to ABS modulator.
- Seal all openings and carefully bend brake pipes clear of ABS modulator.
Disconnect Side Stand Switch and secure electrical cable.
Disconnect Intake Air Temperature Sensor and secure electrical cable.
Move main wire loom to front subframe
- Undo screws securing the Wire Loom Guide (left side) and lift off the subframe.
- Secure all loose electrical wires to the front subframe, away from the rear subframe.
- Check that all electrical wires are clear of sub-frame.
Remove Rear Subframe
- Support Engine with lift
- Remove lower rear bolt (28 nm) securing subframe to the rear of the gear box.
- Undo the upper most mounting bolts (38 nm) of the rear subframe.
- Insert M10-25 mm studs to support rear struts of the front sub-frame
- Loosen upper (38 nm) and lower mounting bolts (55 nm) of the rear sub-frame.
- Remove lower Crash Bars (25 nm front bolts / 19 nm upper bolts on engine)
- Remove upper and lower mounting bolts and slowly ease rear subframe from engine unit.
- Ensure all electrical wires are free of the rear subframe.
- Secure rear sub-frame away from engine unit
- Ensure that bike is stable and supported
Remove Starter Motor
- Remove cover and terminal nut (10 nm) and disconnect starter cable to battery.
- Disconnect electrical wire connector.
- Undo bolts (19 nm) securing the starter motor and lift off the engine.
Remove Gear Box
- Cut zip ties and disconnect gear position sensor. Secure electrical cable away from gear box.
- Remove bolts (8 nm) securing the clutch top cover and lift it off.
....to be continues......Fortsetzung folgt.....morgen oder so.....Dann kommen die Eingeweide raus....
Das Ding sieht schon krass aus.....so halbiert.....aber alles passt....einfach langsam vorwärts...und immer schön jede Schraube entweder mit Maskingtap beschriften oder gleich wieder ins richtige Loch eindrehen....nix rumliegen lassen!!!!
Viel Spass!!