jetzt kommen wir mal wieder zu wirklichen MOTORrädern.
Triumph hat die nagelneue 765 Street Triple RS vorgestellt, die nur noch die Optik von der 675 übernimmt, der Rest ist neu und heiß. Sie wird vollgetankt knappe 190kg wiegen und 121 PS haben, von Showa eine BigPiston-Gabel, hinten das STX40 von Öhlins, von Brembo die radialen M50 Monoblocs natürlich ein nagelneues Farb-TFT Display, sämtlichen elektronischen Features.
2017 Street Triple 765 – Tech Spec
Engine 765cc Liquid-cooled, 12 valve, DOHC, in-line triple
Claimed Power 121bhp @ 11,700rpm
Claimed Torque 56.8lbft @ 10,800rpm
Bore & Stroke 78 x 53.4mm
Compression Ratio 12.65:1
Clutch Slip & Assist
Frame Front - Aluminium beam twin spar, with die cast 2-piece subframe
Front suspension Showa 41mm inverted big piston fork (BPF), adjustable preload, compression and rebound damping
Rear Suspension Öhlins STX40 piggyback reservoir monoshock, with adjustable preload, compression and rebound damping
Front brake Twin 310mm floating discs, Brembo M50 4-piston radial monobloc calipers
Rear Brake Single 220mm fixed disc, Brembo single piston sliding caliper
Front tyre 120/70 ZR17 Pirelli Diablo Supercorsa SP
Rear tyre 180/55 ZR17 Pirelli Diablo Supercorsa SP
Seat Height 825mm
Rake 23.9 degrees
Trail 100mm
Wheelbase 1410mm
Dry weight 166kg
Fuel capacity 17.4 litres
Available March 2017
Price £TBC